Kdo by alespoň jednou za život nevidÄ›l závody formule nebo motorek. CÃlenÄ› nebo náhodnÄ›. SamozÅ™ejmÄ› že kdyby, jste narazili na poctivého a zanÃceného fanouÅ¡ka mnÄ›li, by, jste vystaráno na nÄ›kolika hodinovou pÅ™ednášku o historii i souÄasnosti tohohle nebezpeÄného sportu. Dokázal by vám vyjmenovat parametry strojů i vÃtÄ›ze jednotlivých soutěžÃ. Na tom si myslÃm, nenÃ, nic, Å¡patného, protože jak se Å™Ãká každý máme to svoje jako relax a uvolnÄ›nà po celém dni i, těžkém, týdnu. NÄ›kdo, shánÃ, týdny lÃstky do divadla nebo opery a tyhle nadÅ¡enci na závody tÄ›chto, rychlých strojů. Ale po pravdÄ› i ty nezanÃcenà a nezaujatà poznajà nÄ›které jména jako Niki Lauda nebo Fernando Alonso.
NÄ›kteřà z vás urÄitÄ› aspoň zpovzdálÃ, sledovali závody rallye. A urÄitÄ› každý z nás už párkrát vidÄ›l samozÅ™ejmÄ› hlavnÄ› ve sportovnÃch zprávách zábÄ›ry z, havárii, které skonÄili, Å¡Å¥astnÄ› ale bohužel mnohdy i tragicky. Jsou to prostÄ› chlapi, kteřà každý, závod, vÃ, do Äeho jdou. Ale i pÅ™esto zasednou do stroje a nastartuji své maÅ¡iny. Adrenalin a vzruÅ¡enà to je to co je provázà každý závod. NapÄ›tà se stupňuje každým kolem až ke konci. A pak pÅ™ijde vytoužené vÃtÄ›zstvà nebo prohra. Nato aby byl jezdec úspěšný je samozÅ™ejmÄ› potÅ™ebná dávka chuti a vůle ale to by samo o sobÄ› nestaÄilo, proto se teÄ koukneme do zákulisÃ.
Protože za každým jezdcem stojà tým lidÃ, kteřà se, starajÃ, aby maÅ¡inka, fungovala, jak má. Od návrhářů a konstruktéru až po mechaniky a seÅ™izovaÄe. VÅ¡ichni se musà doplňovat tak aby to klapalo jako hodinový strojek na vteÅ™iny pÅ™esnÄ›. StaÄà malé zaváhánà a je z toho menÅ¡Ã nebo vÄ›tÅ¡Ã průšvih. Od dob prvnÃch závodů už pÅ™eÅ¡lo nÄ›jaké to desetiletà a tÃm i zlepÅ¡enà ve vývoji technologii k lepÅ¡Ãm a bezpeÄnÄ›jÅ¡Ãm závodům a tÃm i mnohdy k hezkému a pÅ™ÃjemnÄ› prožitému dni na závodech. Tak tÃmhle Älánkem bychom mohli jezdcům popřát mnoho bezpeÄných závodů a fanouÅ¡kům hezkou podÃvanou.